منزلت هر شخص به اندازه کارهای خیریست که انجام می دهد.   امیرالمؤمنین علی علیه السلام

مهر بهترین بهانه زندگیست

احسان و نیکوکاری

از جمله مفاهیم ارزشمند در طول تاریخ و در آموزه های دین اسلام که بسیار مورد توجه قرار گرفته و به آن سفارش شده است، احسان و نیکوکاری در جامعه است.

احسان و نیکوکاری به جهت برانگیختن احساسات انسانی و لذات روحانی و رضای ربانی امری با ارزش و شایسته است که با فطرت انسانها عجین گشته است. از این رو بررسی مفهوم احسان در کاربردهای متعدد آن، تصویر ارزش و جایگاه آنرا در نظام فکری و ارزشی اسلام به خوبی تبیین می سازد و دلایل مقبولیت این امر از منظر اسلام را تصریح می نماید.

انسان موجودی اجتماعی است و علامه طباطبایی(ره) با توجه به آیات و آموزه های قرآنی، ریشه و خاستگاه گرایش به اجتماع را در روح همگرایی انسان در استخدام بشر می داند و با استناد به آیه ۳۲ سوره زخرف که می فرماید: «وَرَفَعْنَا بَعْضَهُمْ فَوْقَ بَعْضٍ دَرَجَاتٍ لِیتَّخِذَ بَعْضُهُمْ بَعْضًا سُخْرِیا»؛ براین باور است که ملاک اجتماعی بودن بشر، در به خدمت گرفتن و به تسخیر درآوردن دیگران است که این لازمه قرار گرفتن در گروه های اجتماعی افراد است.

بنابراین اجتماع گرایی جزء طبیعت بشر است که مستلزماتی را هم دربرمی گیرد. در بیان ارزش و اعتبار و اهمیت احسان و نیکوکاری از نظر اجتماعی، همین بس که پایه های استوار خانواده به عنوان بنیادی ترین حوزه اجتماعی بر آن بنا نهاده شده است. اجتماع برای استقرار و استحکام خود، به احسان و نیکوکاری وابسته و نیازمند است.

چنانکه مولی علی(ع) آن را میزان ارزش گزاری فرد می داند و می فرماید:
«قَدْرُ کُلِّ امْرِئٍ مَا یحْسِنُه » یعنی: منزلت هر شخص باندازه کارهای خیریست که انجام می دهد.

بنیاد نیکوکاری مهر زندگی بهتر
بنیاد نیکوکاری مهر زندگی بهتر در تاریخ ۲۲/۹/۱۳۹۵ به شماره ثبت ۴۰۳۵۷ و به شماره ملی ۱۴۰۰۶۴۱۱۵۶۰ در وزارت کشور ثبت گردید. کلیه فعالیت های بنیاد، غیر سیاسی، غیر دولتی و غیر انتفاعی بوده و در موضوع نیکوکاری و امور خیریه با رعایت کامل قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران فعالیت می کند.

این بنیاد با مجوز رسمی از وزرات کشور به همت خیرین و نیکوکاران در راستای کمک و مساعدت، تعاون، همیاری به نیازمندان، ایتام و بانوان سرپرست خانوار در سه حوزه حمایت، آموزش و خود اتکایی گروه های محروم و نیازمند، فعالیت می نماید.
اهداف بنیاد
۱) ایجاد مجتمع های آموزشی ویژه ایتام
۲) ارائه خدمات فرهنگی، مشاوره ای، روانشناسی و مددکاری به خانواده های نیازمند
۳) تامین کمک هزینه تحصیلی و ارتقاء تحصیل کودکان بی سرپرست
۴) کمک به تامین مایحتاج زنان سرپرست خانوار و خانواده هایشان با اجتناب از نیازمندپروری
۵) خود اتکایی در راستای کارآفرینی و توانمند سازی زنان سرپرست خانوار

بنیاد مهر زندگی بهتر با بررسی وضعیت زنان خودسرپرست و ایتامی که توسط خیرین و معتمدین معرفی شده‌اند، طبق ضوابط مندرج در اساس‌نامه، این خانواده‌ها را تحت پوشش قرار می‌دهد. حفظ شأن و منزلت حقیقی و حقوقی افراد و همچنین احترام به کرامت انسانی، عزت نفس و شرافت مندی بانوان خود سرپرست خانوار و همچنین کودکان بی سرپرست، از بنیادی‌ترین اصول بنیاد است.
این حمایت‌ها شامل بررسی استعدادها و ظرفیت‌های خانواده‌ها، حمایت و به‌کارگیری این ظرفیت‌ها در مسیر اشتغال و درآمدزایی پایدار و نیز حمایت از فرزندان این خانواده‌ها است. همچنین از دیگر خدمات این بنیاد، مستمری ماهانه، سبد خواربار، پوشاک و لوازم التحریر،کمک هزینه سفرهای زیارتی،کمک هزینه تحصیل، کمک هزنیه درمان و … به این قشر آسیب پذیر جامعه می باشد.

برگزاری نمایشگاه عکس گروهی با عنوان “مهر زندگی” توسط ۱۲۰ عکاس در حمایت از کودکان بی سرپرست و زنان سرپرست خانواد در برج آزاد ۱۳۹۶

این نمایشگاه به سرپرستی حمید رضا زینالی مدرس دانشگاه به مدت یک هفته در برج آزادی برگزار گردید. تعداد ۱۲۰ قطعه عکس در ابعاد ۵۰ در ۷۰ با موضوع طبیعت توسط دانشجویان عکاسی تهیه و در معرض دید عموم قرار گرفت.

نمایشگاه مهر زندگی در حمایت از کودکان بی سرپرست و در جهت تبلیغ و ترویج کار نیک و حسنه برپا گردید و مورد استقبال کم نظیر بازدید کنندگان قرار گرفت.این نمایشگاه به مدت یک هفته در مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی برگزار گردید.

اهدای انار به مناسبت شب یلدا به کودکان کار در سطح شهر تهران دی ماه ۱۳۹۶


امسال نیز بسیاری از کودکان کار، در بلندترین شب سال در ازدحام و هیاهوی مردم و مسئولان برای تدارک جشن بلندترین شب سال، گم شدند و سهم آن‌ها از انار و هندوانه «شب یلدا»، تنها سرخی سیلی سرما شد.
ایرانی‌ها یلدای سال ۹۶ را با خوشی‌ها و ملایمت‌ها و ناملایمت‌ها پشت سر گذاشتند و خاطره‌ای را برای خود در دل اولین شب زمستان سال به ثبت رساندند.

صبح پنج شنبه ۳۰ آذر ماه ۹۶ در راستای اهداف خیرخواهانه بنیاد مهر زندگی بهتر، جشن لبخند انار یلدا، با حضور داوطلبین مهرورز در بین کودکان کار و کودکان کم بضاعت شهر تهران برگزار گردید.

اهدای ۲۰۰ عدد شال و ۲۰۰ عدد کلاه به کودکان کار و خیابان در زمستان ۱۳۹۶ در سطح شهر تهران

صبح پنج شنبه ۷ دی ماه ۹۶ در راستای اهداف خیرخواهانه، به مناسبت میلاد امام حسن عسکری، جشن لبخند زمستانه با اهدای کلاه بافتنی با حضور داوطلبین مهرورز در بین کودکان کار و کودکان کم بضاعت شهر تهران برگزار گردید.

محمود بیانی هدش مدیرعامل بنیاد مهر زندگی بهتر، این اقدام را جلب توجه بیشتر مردم به این قشر از جامعه دانست و افزود: امیدواریم با کمک خیرین و نیکوکاران بتوانیم زندگی بهتری را برای این عزیزان فراهم آوریم.

نمایشگاه کوچه های بنی هاشم از ۱۱ بهمن ماه ۱۳۹۶ تا ۳ اسفند ماه سال جاری
به گزارش روابط عمومی بنیاد مهر زندگی بهتر، نمایشگاه کوچه های بنی هاشم به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه (س) به همیت موسسه ریحانه النبی و با مشارکت بنیاد مهر زندگی بهتر برپا گردید.
نمایشواره کوچه های بنی هاشم به مدت ۲۰ روز در خیابان ستارخان نبش پمپ بنزین شهرآرا دایر شد.

نمایشواره کوچه‌های بنی هاشم هر ساله در ایام شهادت حضرت فاطمه (س) در یکی از مناطق تهران برگزار می گردد. در این راستا بنیاد نیکوکاری مهر زندگی بهتر به عنوان یکی متولیان برگزاری در این مراسم حضور فعال دارد.

رؤیایت را خاطره خواهم ساخت

جشن تولد ۱۱۰ کودک بی سرپرست به همراه زنان سرپرست خانوار
به گزارش روابط عمومی بنیاد نیکوکار مهر زندگی بهتر، تعداد ۱۱۰ کودک بی سرپرست و یتیم به همراه مادران خود در فضایی شاد جشن تولد خوبی ها را در آستانه عید نوروز برگزار کردند.

در این مراسم آقای مالک سراج، هنرمند سینما و تلویزیون، سفیر مهربانی بنیاد مهر زندگی بهتر شد.
در این جشن به کودکان و زنان سرپرست خانواد به بهانه مهربانی یک هدیه اسباب بازی (عروسک و ماشین برقی) به همراه یک کفش و کارت هدیه یک میلیون ریالی اهدا گردید.

جشن تولد خوبی ها با همکاری شهرداری منطقه ۹ تهران در سالن فرهنگسرای خانه مشق برگزار گردید.

شهریار رشید علی پور معاون اجتماعی شهرداری منطقه ۹ ضمن تقدیر از اقدام بنیاد نیکوکاری مهر زندگی بهتر گفت: یکی از دغدغه های شهرداری منطقه ۹ ساماندهی و بهبود وضعیت ایتام و زنان سرپرست خانوار در منطقه می باشد که بحمدالله این مهم در حال پیگیریست.

وی برگزاری این جشن را در راستای کمک، مساعدت و همیاری نیازمندان منطقه دانست.


رضا قدیمی مدیر عامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران و جمعی از مدیران مجموعه مدیریت شهری منطقه ۹ در این برنامه حضور داشتند.

این جشن با عنوان «رؤیاهایت را خاطره خواهم ساخت» با حضور هنرمندان و نیکوکاران در بخش‌های شاد و مفرح برای کودکان در فرهنگسرای خانه قلم برگزار گردید.

حجت السلام و المسلمین کافی ضمن تشکر از برگزار کننده این جشن گفت: نیاز به محبت و توجه در هر انسانی وجود دارد و همین عامل است که سبب رشد انسان می‌شود، حال آن که نیاز به درخواست در کودکان شدیدتر است و این نیاز به وسیله والدین رفع میگردد. پس یتیم در کودکی از این نعمت محروم است و لذا در اسلام چه بسیار سفارش به نوازش کودک یتیم شده و محبت به یتیم، اجر و منزلتی فراوان نزد خدا وند دارد .

وی در ادامه گفت: اگر ما نیازهای یتیم را به سه دسته کفالت و مدیریت تربیتی و آموزشی ، مدیریت تغذیه و نیازهای مادی و نیاز عاطفی دسته بندی می کنیم، کفالت و نیازهای مادی و عاطفی این عزیزان در اولویت می باشد.

در پایان این مراسم به کلیه زنان سرپرست خانوار کارت اعتباری به مبلغ ۰۰۰/۰۰۰/۱ یال به همراه یک جفت کفش و یک کادو اسباب بازی به کودکان هدیه داده شد.

در جشن خوبی ها به بهانه جشن تولد به ۱۱۰ کودک بی سرپرست و بانوان سرپرست خانوار توسط خیرین، نیکوکاران و شهرداری منطقه ۹ تهران تامین و به بهانه جشن تولد در ایام پایان سال ۱۳۹۶ به خانواده ها اهدا گردید.

در ادامه مراسم محمود بیانی هدش، مدیر عامل بنیاد مهر زندگی بهتر گفت: جشن خوبی ها بهانه ای بود برای هدیه دادن، ما قصد داشتیم روزی شاد را در کنار مددجویان تحت پوشش بنیاد، داشته باشیم که بحمدالله این توفیق حاصل شد .

مدیر عامل بنیاد مهر زندگی بهتر ادامه داد: ما در حال حاضر بیش از ۵۰۰ خانوار را تحت پوشش داریم که خدماتی نظیر مددکاری، مشاوره، آموزش، کار آفرینی و کمک های مالی و هدایا را به این عزیزان ارائه می نمایم.

راه اندازی سایت و کانال های مجازی ارتباط مردمی در بنیاد مهر زندگی بهتر
در راستای تبلیغ و ترویج فعالیت های بنیاد مهر زندگی بهتر کانال های ارتباطی ذیل، جهت ارتباط بهتر و بهینه، راه اندازی گردید.
– طراحی و راه اندازی سایت بنیاد http://mehrezendegee.ir
– کانال تلگرامی @mehrezengee

– اینستاگرام instagram.com/mehrezendegee

برقراری درگاه اینترنتی یا نماد اعتماد الکترونیکی جذب کمک های مردمی در سایت بنیاد

به گزارش روابط عمومی بنیاد مهر زندگی بهتر درگاه پرداخت آنلاین با شماره حساب بانک سپه، در سایت راه اندازی گردید. از این پس خیرین و نیکوکاران با این امکان می توانند کمک های نقدی خود را به حساب بنیاد مهر زندگی بهتر واریز نمایند.

فعالیت‌های فرهنگی و حمایتی در حال انجام و پیگیری بنیاد مهر زندگی بهتردر سال جاری و در سال ۱۳۹۷
۱) مقدمات برگزاری نشست زنان و خانواده در تیرماه سال ۱۳۹۷ با مشارکت انجمن مددکاران اجتماعی، کمسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی و معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری و خیریه های هم عرض در کشور
۲) تولید اولین فصل نامه تخصصی ایتام و زنان سرپرست خانواد در بنیاد مهر زندگی با عنوان مهر زندگی
۳) برنامه ریزی در خصوص دعوت از ۵۰۰ خانواده محروم در مراسم افطاری ماه مبارک رمضان
۴) به روز رسانی بیش از ۵۰۰ پرونده خانواده های محروم و نیازمند سطح کشور در بخش مددکاری
۵) مراسم کلنگ زنی اولین پروژه احداث مجمتع آموزشی بنیاد مهر زندگی بهتر، شامل دبستان و دبیرستان، در مرداد ماه ۱۳۹۶

فعالیت های آموزشی در حال پیگیری بنیاد مهر زندگی بهتر در سال ۱۳۹۷
۱) تهیه و تکمیل طرح مجتمع آموزشی با جلسات متعدد با حضور متخصصین علوم تربیتی و آموزشی، مددکاری، مهندسی معماری و …

پروژه مهد کودک

پروژه دبستان

تهیه نقشه ها ابتدایی پروژه ساخت مجتمع های آموزشی

۲) به روز رسانی و بررسی پرونده های تحصیلی کودکان تحت پوشش بنیاد
۳) بررسی مراحل اجرا و ساخت فضای آموزشی (پروژه مهدکودک و دبستان برای کودکان بی سرپرست) در منطقه دماوند و اسلامشهر
۴) اولین نشریه تخصصی مهر زندگی در خصوص توانمندسازی ایتام و زنان سرپرست خانوار

اختصاص دو قطعه زمین برای ساخت پروژه‌های مجتمع آموزشی بنیاد از سوی خیرین


به گزارش روابط عمومی بنیاد مهر زندگی بهتر اراضی اهدایی به متراژ دو هکتار در دماوند و ۵/۲ هکتار در شهرستان اسلامشهر شهر گلستان توسط خیرین به بنیاد نیکوکاری مهر زندگی بهتر اهدا گردید.

محمود بیانی مدیرعامل بنیاد نیکوکاری مهر زندگی با بیان این مطلب گفت: خوشحالی و شعف ما زمانی است که بتوانیم با یاری خداوند بسیاری از کودکان بی سرپرست را در حیطه آموزش توانمند سازیم.
مدیرعامل بنیاد مهر زندگی در ادامه گفت: با مذاکرات و جلسات متعدد با خیرین زمینی به متراژ دو هکتار به بنیاد وقف شده است که در حال انجام کار های اداری آن هستیم.
محمود بیانی خاطر نشان کرد این زمین جهت ساخت پروژه دبستان هوشمند، در قالب مجتمع آموزشی و فرهنگی مهر زندگی در سال ۹۷ طی مراسمی با حضور خیرین و نیکوکاران آغاز می گردد.

انعکاس خبرهای بنیاد در رسانه
دستاوردها و فعالیت‌های بنیاد در بسیاری از خبرگزاری‌ها انعکاس پیدا کرد. از جمله این خبرگزاری خبرگزاری مهر، خبرگزاری فارس، تسنیم و رجا نیوز فعالیت‌های بنیاد به اطلاع عموم رسید.


خبرگزاری مهر
نمایشگاه گروهی عکس «مهر زندگی» در حمایت از کودکان بی سرپرست

به گزارش خبرنگار مهر، آثار این نمایشگاه، ۸۰ قطعه عکس با موضوع طبیعت است که توسط تعدادی از عکاسان و فارغ التحصیلان رشته عکاسی بر پا می شود.
لازم به توضیح است عواید حاصل از فروش آثار نمایشگاه، صرف آموزش و پرورش و حمایت از کودکان بی سرپرست «بنیاد نیکوکاری مهر زندگی بهتر» خواهد شد.
افتتاحیه نمایشگاه در تاریخ ۱۹ آذر ۹۶ از ساعت ۱۵ الی ۱۷ برگزار می شود و علاقه مندان می توانند از تاریخ ۲۰ آذر به مدت یک هفته از آثار نمایشگاه در نشانی برج آزادی، گالری بوستان دیدن کنند.

خبرگزاری ایسنا
پوشش ۱۰۰۰ کودک مجهول‌الهویه توسط سازمان بهزیستی
به گزارش خبرگزاری کودک و نوجوان ، نمایشگاه گروهی عکس با عنوان «مهر زندگی» در حمایت از کودکان بی سرپرست با مشارکت ۸۰ عکاس و فارغ التحصیل رشته عکاسی، در برج آزادی برگزار شد که عواید حاصل از فروش آثار این نمایشگاه، صرف آموزش و پرورش و حمایت از کودکان بی سرپرست «بنیاد نیکوکاری مهر زندگی بهتر» خواهد شد.

محمود بیانی هدش، مدیر عامل بنیاد نیکوکاری مهر زندگی بهتر، هدف از برگزاری این نمایشگاه را حمایت از کودکان بی سرپرست اعلام نمود.

وی با اشاره به آمار اخیر سازمان بهزیستی در خصوص وجود ۱۰۰۰کودک مجهول الهویه تحت پوشش بهزیستی خاطر نشان کرد: این خبر بسیار تکان دهنده است و حمایت تمامی اقشار جامعه را می طلبد.
مدیر عامل بنیاد نیکوکاری مهر زندگی بهتر در ادامه گفت: این بنیاد به همت جمعی از خیرین و نیکوکاران تشکیل شده است و در سه محور حمایت، آموزش و خوداتکایی فعالیت می کند.
وی در ادامه از احداث چند مرکز آموزشی در حمایت از کودکان بی سرپرست در کشور به همت خیرین خبر داد.

حضور در نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب

به گزارش روابط عمومی بنیاد مهر زندگی بهتر، غرفه دائمی و نمایشگاهی بنیاد در نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب دایر گردید.
این غرفه در جهت تبلیغ و جلب مشارکت های مردمی ایجاد گردید و به حمد الله در دو نمایشگاه طب سنتی و نمایشگاه نوشیدنی داغ حضور فعال داشته است.

کارآفرینی
زنان سرپرست خانوار به دلیل عدم دسترسی به منابع و امکانات جهت تأمین زندگی و نداشتن فرصت های اجتماعی جهت مشارکت در زمینه های مختلف و دیگر عواملی که ناتوانمندی آنان را سبب می شود، از دیگران متمایزند. در حالی که در قانون اساسی و سیاست های کلی نظام جمهوری اسلامی بر حمایت از زنان به طور عام و زنان سرپرست خانوار به طور خاص تاکیدات ویژه شده است، اما از یک طرف خدمات حمایتی و تأمینی موجود قادر به حل مشکلات مالی و غیر مالی این خانواده ها نیست و از سوی دیگر روند رو به افزایش زنان سرپرست خانوار، امکان ارائه خدمات حمایتی همه جانبه از سوی سازمان های دولتی را عملا ناممکن می سازد. در نتیجه بهینه سازی وضعیت خانواده های زن سرپرست، نیازمند برنامه ریزی جامع و کارآمدی است که موجب استقلال و ثبات خانواده و کاهش فشارهای اجتماعی، عاطفی و روانی موجود بر آنان شود.

اگر توانمندسازی را فرآیندی بدانیم که طی آن گروه ها و جوامع از وضعیت موجود زندگی خود و شرایط حاکم بر آن آگاهی پیدا کرده و برای رسیدن به وضعیت مطلوب، اقداماتی آگاهانه و سازمان یافته انجام می دهند، توانمند سازی باید منجر به ایجاد ظرفیت و قابلیت در افراد و گروه های محروم برای مشارکت فعال و آگاهانه در تأمین رفاه فردی و اجتماعی خود و اطرافیانشان شود.
از سوی دیگر علی رغم بکارگیری راهبردهای متفاوتی که در دهه های اخیر در راستای بهبود وضعیت رفاهی و اشتغال زنان سرپرست خانوار در کشور اجرا شده است، به دلیل عدم بررسی یکپارچه و نبود یک زیر بنای علمی، تاکنون دورنمای روشنی از ویژگی های مثبت و منفی هر یک از راهبردهای مورد نظر به دست نیامده است. بنابر این در رویکرد جدید نسبت به موضوع مورد بحث، علاوه برتلاش برای تحقق برداشتی حداکثری از مفهوم توانمندی برای جامعه هدف، کوشش شده است تا مستندسازی، بازنگری و اصلاح مداوم اقدامات نیزدردستور کار قرارداشته باشد.
بدیهی است توانمندسازی زنان سرپرست خانوار با هدف افزایش مهارت لازم، زمینه را برای بهبود کیفیت زندگی آنان فراهم می آورد.
مددکاری بنیاد مهر زندگی بهتر، پس از بررسی مهارت های بانوان خود سرپرست، با ایجاد شغل و حرفه ای مناسب، امکان کارآفرینی و توانمندسازی این افراد را به وجود می آورد.
توانمند سازی در واحد مددکاری بنیاد مهر زندگی بهتر
۱) مشاوره
اولین گام در راستای ارایه مدل توانمندسازی متناسب با شرایط زنان سرپرست خانوار، شناخت کامل ابعاد زندگی، مشکلات، منابع و توانایی های آنهاست. نادیده گرفتن مهارت های شناختی و حرفه ای، بی توجهی به مشکلات نگرشی، ارتباطی و خانوادگی این گروه می تواند به عنوان یک نقص در پروسه توانمندسازی محسوب شود. از این رو تشخیص درست از ارکان کلیدی در برنامه ریزی برای توانمندسازی است. واحد مددکاری اجتماعی بنیاد مهر زندگی بهتر، به عنوان یکی از اصلی ترین ورودی های زنان سرپرست خانوار و خانواده هایشان به جریان توانمندسازی نقش حائز اهمیتی در این زمینه ایفا می کند. این بنیاد در راستای دستیابی به اهدافی مانند ارتقاء حس خودباوری و اعتماد به نفس، بهبود سطح مهارت های ارتباطی، تقلیل مشکلات خانوادگی و به طور کلی بهبود کیفیت زندگی و ایجاد رضایتمندی در زنان سرپرست خانوار و خانواده های تحت پوشش آنها به ارزیابی نیازها، مشکلات، توانایی ها و استعدادهای موجود در گروه مذکور می پردازد.

اهداف
 ارتقا سطح سلامت روان خانواده های مورد حمایت
 افزایش ضریب سازگاری با محیط و امید به زندگی در خانواده
 ایجاد اعتدال روانی و افزایش اعتماد به نفس در زنان سرپرست خانوار و فرزندان ایشان
 پیگیری روند درمان در اختلالات روانی- رفتاری و حقوقی
 ایجاد تغییرات رفتاری مطلوب در خانواده
 کاهش عوامل منفی تاثیرگذار بر ناهنجاری ها در خانواده
 کمک به زنان سرپرست خانوار و فرزندان ایشان در تصمیم گیری های مهم زندگی ( مانند انتخاب رشته تحصیلی، شغل و همسرگزینی )

۲) خدمات آموزشی
برنامه های آموزشی بنیاد مهر زندگی بهتر برای زنان سرپرست خانوار در سه دسته عمومی- مهارت های زندگی، شغلی- مهارتی و تحصیلی ویژه افراد تحت پوشش وفرزندان آنها برقرار می شود.
انتقال دانش، آموزش مهارت های اجتماعی شغلی، کمک به تحصیل مخاطبان، ایجاد تغییرات مثبت و پایدار در زندگی زنان سرپرست خانوار و خانواده ایشان از عمده فعالیت های این بنیاد می باشد.

۳) خدمات اشتغال
دستیابی زنان سرپرست خانوار به شغل از اساسی ترین نیازهای این گروه محسوب می گردد، لذا با توجه به این نقش مهم، مهارت آموزی و ایجاد شغل پایدار در محیط امن از اهداف و برنامه های اصلی بنیاد مهر زندگی بهتر می باشد.

برنامه‌های مدون در حال پیگیری
۱) برقراری کلاس های آموزشی با هدف آموزش مهارت
۲) ایجاد مشاغل خانگی
۳) معرفی نیروی مستعد به شرکت ها و کارخانجات
۴) ارتباط با سازمان فنی حرفه ای
۵) ایجاد کارگاه های تولیدی