تاجر الماس «ماهش ساوانی» هر سال در پی کمک به اقشار فقیر جامعه و رفتاری انسان دوستانه تعداد زیادی از دختران هندی را با هزینه های خود به خانه بخت می فرستد.

مهر زندگی بهتر–  همایش، مراسم: در هند اغلب هزینه های مراسم عروسی با پدر دختر می باشد و دخترانی که پدر ندارند، هزینه های ازدواج و عروسی برایشان به یک معضل جدی تبدیل می شود.

۲۵۱ زوج هندی در ۲۴ دسمبر ۲۰۱۷  در سورات، گجرات گردهم آمده بودند، تا جشن ازدواجشان را که با کمک و حمایت تاجر الماس “ماهش سودانی” تامین شده بود، برگزار نمایند.

در این مراسم باشکوه که عروس و دامادها در لباس های قومی رنگارنگ، تصاویر  زیبایی را خلق کرده بود، ۵ زوج مسلمان و یک زوج مسیحی وجود داشتند.

دو زن HIV مثبت نیز در این رویداد ازدواج کردند.

تاجر الماس «ماهش ساوانی» Mahesh Savani از سال ۲۰۲۰ در پی کمک به اقشار فقیر جامعه و رفتاری انسان دوستانه تعداد زیادی از دختران هندی را با هزینه های خود به خانه بخت می فرستد.

ماهش ساوانی معتقد است که مسوولیت اجتماعی او برای کمک به زنان بدون پدری است که ازدواج می کنند، زیرا آنها برای پرداخت هزینه مراسم عروسی خود به سختی می افتند.

او گفت: “من مسئولیت پدرم را گرفته ام.”

«ماهش ساوانی» اظهار داشت که به عنوان “پدرخوانده” دختران فقیر عمل کرده و تا جایی که در توان داشته است مراسم عروسی خوبی برای آنها و همسرانشان برپا کرده است .

این تاجر خیر معتقد است که برپایی مراسم عروسی برای کسانی که توانایی انجام این کار را ندارند به زندگی انسان برکت می بخشد و پاسخ به نعمتی است که خداوند به او داده است.

او برپایی مراسم ازدواج برای ۷۰۰ دختر هندی تاکنون را یک افتخار خوانده که نصیب وی شده است .

تاجر هندی علاوه بر این به یک باور و رسم ناپسند و غیر انسانی علیه دختران خط بطلان کشید
بنا بر سنت هندوها اگر دختری پدر خود را از دست بدهد چنان که از جامعه فقیر جامعه باشد فرصت ازدواج برایش غیر ممکن خواهد بود .

سال گذشته این تاجر با هدایایی همانند پول، طلا و لوازم خانگی و پرداخت مبلغ ۵۰۰ هزار روپیه نقد به هرزوج، عروس و دامادها را غافلگیر کرد.

این جشن عروسی سالانه است و هر ساله هزاران نفر شاهد آن هستند.

«ماهش ساوانی» همچنین اعتماد ایجاد کرده است که به این عروس ها، از قبیل مبل، تخت و سایر لوازم خانگی، هدیه می دهد تا بتوانند راحت و آسوده زندگی خود را شروع کنند.

این رویداد به عنوان خیریه در نظر گرفته می شود و از این رو هزینه های رویداد اعلام نشده است.